niedziela, 12 lutego 2012

Dodatkowe pieniądze dla warszawskich szkół

Rusza nowy projekt stołecznego Biura Edukacji pod nazwą „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych”. Dzięki dodatkowym środkom z Unii Europejskiej ponad 30 tys. warszawskich uczniów będzie mogło rozwinąć swoje zainteresowania.
fot. Rafał Motyl

Miasto otrzymało dodatkowe środki finansowe w wysokości 17,1 mln zł na realizację ok. 300 tys. godzin, prowadzonych przez ok. 700 nauczycieli dla ponad 30 tys. uczniów. Szacuje się, że ok. 5 milionów z pozyskanej kwoty przeznaczone będzie na zakup dodatkowych pomocy dydaktycznych.

Przekazane środki szkoły mogą przeznaczyć na m.in:  zajęcia dodatkowe, będące kontynuacją indywidualizacji pracy z uczniem w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych, wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego, w zależności od rozpoznanych potrzeb uczniów klas I – III szkół podstawowych lub doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w materiały dydaktyczne, wynikające z procesu indywidualizacji oraz specjalistyczny sprzęt.

Dla nas jest to niesłychanie ważne, to są dodatkowe pieniądze, o wydaniu których decydują nauczyciele i dyrektorzy szkół, którzy widzą jakie potrzeby w danej szkole są najpilniejsze, na co należy zwrócić uwagę. – zaznaczyła Joanna Gospodarczyk, dyrektor Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy.

Programem objęte zostaną w szczególności dzieci szczególnie uzdolnione, chcące rozwijać swoje pasje i zainteresowania, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, niepełnosprawne, z przewlekłymi chorobami, będące w sytuacji kryzysowej i traumatycznej; mające trudności w opanowaniu wymagań edukacyjnych bądź w nawiązywaniu relacji interpersonalnych.

Do projektu zgłosiło się łącznie 159 warszawskich szkół podstawowych ze wszystkich 18 dzielnic oraz 15 szkół specjalnych.

Planowany termin rozpoczęcia zajęć w szkołach to pierwsza połowa lutego 2012 r. Pierwsze szkoły – z Rembertowa i Pragi Północ – rozpoczęły juz realizację projektu.

źródło: um.warszawa.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz